Návrat k přírodě, čistotě, přirozenosti a autenticitě. Čeští designéři poprvé vystoupili v Olomouci
V prostorech olomoucké Telegraph Gallery proběhl pop-up českých
a slovenských designerů. Nejenže se akce poprvé uskutečnila mimo Prahu, k celé výstavě byl také nově přidán doprovodný program zahrnující debaty, workshopy a přednášky. Akci uspořádala Má vlast EDIT: „Věříme, že fast fashion pomalu slábne. Stejně jako se navracíme k přírodě, čistotě, přirozenosti a autenticitě, bylo by skvělé, abychom se více orientovali na domácí – českou a slovenskou – módu, design, řemeslo a umění. Naším společným heslem je podpora všech Čechů a Slováků,“ píše na svém webu.
Má vlast EDIT je platforma představující akce, showroomy a pop-upy české tvorby. Showroom se konal ve dnech 14. 10. – 19. 10. 2022. Na každý den byl nachystán speciální program, ten začal v podobě večírku, který byl volně přístupný každému návštěvníkovi.
Páteční zahajovací večírek doprovázela svým „Moderate Sound“ skupina Explicit Collective z Brna, známá pro trap, grime a bass hudbu. Navíc zde skupina měla vystavenou i vlastní kolekci tematického oblečení.
Celému prostoru dominoval designový stůl s folklorními motivy věnovaný české kultuře, na němž byly vystaveny prodejní předměty. K zakoupení zde byly například šperky od La Dominique Jewelry z upcyklovaných materiálů. Uprostřed stolu se také nacházely instalace od olomouckého designéra skla Davida Valnera.
Během večera jste si mohli zakoupit oblečení nebo doplňky od návrhářů
z česko-slovenské scény. Mezi nejoblíbenější patřily kousky například od Jana Černého nebo Human Oddity. Móda přesto nebyla jediný faktor tohoto showroomu, mezi další vystavované předměty se řadily například i lité zvony Ribell nebo přírodní kosmetika The Green Theory.
Veškeré produkty však byly volně přístupné i pro návštěvníky, jejichž záměr nebyla koupě, ale pouze zájem o rozšíření si obzorů v módě, designu a udržitelnosti. Tyto vystavované produkty tak bylo možné si vyzkoušet nebo o nich podiskutovat s jejich návrháři.
Na návštěvníky showroomu poprvé čekala i série přednášek týkající se založení vlastní značky – od kreativních začátků až po samotnou produkci. Díky tomu tak bylo možné nahlédnout do zákulisí módního průmyslu.
Sobotní debaty „A proč je to tak drahý?!“ se zúčastnila například redaktorka Hospodářských novin Thea Kučerová, módní influencerka Alex Sedláčková nebo již výše zmiňovaný návrhář Jan Černý.
V neposlední řadě bylo možné se zapojit do různých workshopů a sérií přednášek od zmiňovaných návrhářů, a to jak z oblasti módy, tak
i marketingu a brandingu. Má vlast EDIT také připravil workshop analogových koláží hostovaný Alexanderem Belem, a to ve spolupráci
s Vogue Czechoslovakia.
Celá událost tak umožnila připomenout si důležitost udržitelnosti a slow fashion. Zahrnuti byli jak noví návrháři na trhu, tak i celorepublikově známé špičky. To vše bylo doprovázené lokálními produkty a autentickou českou kulturou.
Napište komentář