Nejnovější

RegioJet čelí personální krizi i nepořádku ve vlacích. „Zlepšení přijde v září,“ slibuje jeho mluvčí

Souprava nočního vlaku RegioJetu v Praze. Foto: redakce

Když před deseti lety přišel podnikatel Radim Jančura s konceptem vlaků RegioJet, znamenalo to průlom v železniční dopravě. Komfortní spoje si rychle získaly své věrné cestující. Teď ale firma bojuje s vícero problémy, jako je nedostatek personálu, nefunkční toalety nebo nepořádek ve vlacích. „Společnost pracuje na přijetí stovek nových zaměstnanců, díky kterým dojde ke stabilizaci situace v průběhu září,“ říká pro Houpacího Osla mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Dvacetiletý Pavel patří k věrným zákazníkům RegioJetu. Při poslední cestě z Prahy do Olomouce si však chtěl objednat občerstvení, jenže prodej nebyl vůbec zahájen. Důvodem byl nedostatek personálu, celý vlak o šesti vozech měl na starost pouze jeden stevard. Kdo si chtěl něco objednat, musel zajít do „kuchyňky“. Ani zde si ale cestující nic nezakoupili, jelikož stevard odmítl prodávat hotová jídla.

„Nejhorší na tom bylo, že jsem ani nedostal žádné odškodnění, protože tato služba není nárokovatelná,“ vypráví Pavel.

Nedostatek pracovníků je podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje způsoben změnami během pandemie covidu-19, kdy byly výrazně omezeny počty palubního personálu. Podle bývalých zaměstnanců, kteří přidali recenzi na serveru Atmoskop, navíc chování vedení firmy vůči zaměstnancům není férové. To však Ondrůj odmítá. „Se zaměstnanci probíhá intenzivní komunikace a veškeré jejich podněty jsou řešeny, mohou se dokonce obrátit na samotného ředitele Radima Jančuru.“

Návrat do normálu se očekává v září

Personální krize však není jediným problémem, poslední dobou totiž dochází k ucpávání toalet papírovými ubrousky. K opravě nicméně nedojde hned, jelikož to podle Ondrůje nedovolují častá zpoždění, které vlaky nabírají kvůli rozsáhlým výlukám na koridorech.

„Souprava se často musí otočit v obratové stanici bez toho, aniž by mohlo toto ošetření proběhnout. Netýká se to jenom RegioJetu, ale i dalších dopravců,“ podotýká.

Pozornosti cestujících neunikl ani nepořádek ve vozech, který také souvisí s rychlými obraty souprav. Na sociálních sítích se v polovině srpna objevila fotografie zničeného křesla, na které firma stále prodávala jízdenky, i když bylo zřetelně poškozené.

Nevzhledné křeslo ve třídě Low Cost – najdi 5 rozdílů, zdroj: z FB zdi RegioJetu

„Vždy se oprava dělá nejrychleji, jak je to možné,“ ujišťuje Ondrůj. Na dotaz, proč byl vůz odstaven až po pěti dnech, odpověděl, že termín přistavení vozu do opravy závisí na provozních okolnostech.

Podle mluvčího se však na zlepšení situace intenzivně pracuje. Aktuálně RegioJet řeší přijetí více než stovky nových členů palubního personálu. S tím se zlepší i dostupnost palubního servisu. Dodává, že ke stabilizaci personální situace dojde až v průběhu září.

„Potýkají se s tím i ostatní společnosti. Například na Slovensku státní dráhy musely zrušit řadu spojů právě kvůli chybějícím lidem. Snažíme se dělat maximum,“ dodává Ondrůj.

Napište komentář

Váš e-mail nebude publikován.


*