Zemanova (ne)existující kampaň
V březnu tohoto roku Miloš Zeman prohlásil, že žádnou kampaň nedělá a dělat nebude. A ejhle – kromě toho, že se v rámci svých krajských návštěv setkává s občany, účinkuje navíc každý týden na TV Barrandov. Okolo cest se objevují billboardy s heslem „Zeman znovu 2018“ a do schránek přichází letáky propagující současnou hlavu státu. O kampaň prý ale nejde, za reklamou totiž nestojí sám prezident. Takže je to podpora, ne kampaň, vy idioti!!!!!
Miloš Zeman se snaží vyvolat dojem, že je příliš zaměstnaný na to, aby dělal nějakou kampaň, což má jeho fandy utvrdit v tom, že vlastně žádnou propagaci ani nepotřebuje. Opak je ale pravdou. Pan prezident kampaňuje dost hustě, akorát to za něj „nenápadně“ (posuďte sami) provádějí jeho nejbližší spolupracovníci. Například v čele organizace Přátelé Miloše Zemana stojí agent s pochybnou minulostí Nejedlý a držitel bezpečnostní prověrky nejnižšího stupně kancléř Mynář. A právě tento spolek je zadavatelem billboardů propagujících současného prezidenta.
V říjnu zase zaplavily schránky letáky s heslem „Zeman znovu“. Mimo jiné se na nich nacházel v bodech shrnutý celý jeho život. Jako zadavatel i zhotovitel byl uveden podnikatel Jaroslav Třešňák. Aktuálně.cz sdělilo, že Třešňák je jedním ze sponzorů prezidentových reprezentačních plesů a měl zájem o investici na východě Ruska. Už tehdy se Zeman nechal slyšet, že jde čistě o podporu a vlastní iniciativu jeho příznivců. Stejně jako o billboardech, tak i o letácích byl však prezident předem informován.
Setkávání s lidmi přece není kampaň
Za osobní kampaň Zeman nepovažuje ani časté návštěvy krajů, nejspíš z toho důvodu, že je vykonával během celého prezidentského mandátu. Podle něj by musel natvrdo prohlásit „volte mě“, až pak by to byla kampaň. Na cestách se prezident setkává přímo s občany a promlouvá k nim z pódia. Obecně se tomu říká kontaktní kampaň, ale v tomto případě se o ni údajně nejedná.
Za největší problém může být považováno financování cest, neboť kraje jsou dobrovolně povinny náklady uhradit. Zeman proto odmítl přijet do Zlínského kraje po prohlášení hejtmana Čunka, že kraj na návštěvu uvolní jen třicet tisíc korun. A to se nevyplatí, za tak vzácnou návštěvu musí přece daňoví poplatníci řádně zaplatit. Nutno podotknout, že nejsou hrazeny jen náklady za ubytování a jídlo pro prezidenta, ale rovnou pro celou delegaci. Zatím Zeman uskutečnil 56 krajských návštěv dohromady za více než dvacet miliónů korun.
Barrandov – jediná objektivní televize v Česku
Další forma neexistující kampaně probíhá každý čtvrtek na TV Barrandov v hlavním vysílacím čase. Právě tam diskutuje prezident aktuální témata s moderátorem a zároveň generálním ředitelem televize Jaromírem Soukupem. Ten mu otázky posílá předem a o konstruktivní diskuzi nemůže být řeč. Zeman má tedy přibližně pětačtyřicet minut čistého času, ve kterém může divákům sdělovat svá moudra.
Dokonalým prostředníkem mezi Zemanem a lidem není nikdo jiný než mluvčí Ovčáček. Ten hrdě propaguje svého šéfa na Twitteru (tam sice neprezentuje názory prezidenta, jak jsme se po pár nedorozuměních dozvěděli, reklamu mu tím však dělá dobrou). A když Twitter nestačí, pořád jsou tu pořady již zmiňovaného Soukupa. Ovčáček už byl hostem v Instinktech Jaromíra Soukupa a naposledy zavítal do Arény Jaromíra Soukupa, kde předvedl úctyhodné humory.
https://www.facebook.com/DominikFeri/videos/1987281324617097/
Stručně řečeno, neexistující Zemanova kampaň je asi tak stejně věrohodná jako informace o neexistující cukrovce. Nebo existující noze.
Napište komentář