Nejnovější

Rychlé peníze, rychlá práce. Festival queer filmů Mezipatra přivezl do Čech snímek Moneyboys

Promítání ve středu 9. listopadu v kině Světozor bylo jedno z posledních, které se v rámci 23. ročníku festivalu Mezipatra uskutečnilo. Filmy seznamují lidi s komunitou queer lidí, jejich prací, pocity a nebo prostě životem, který žijí. 

Atmosféra celého festivalu se vždy nese v otevřeném duchu. Akce je pro každého, kdo se chce něco dozvědět. S tím se pojilo mluvené slovo i titulky ve dvou jazycích, angličtině a češtině. 

Snímek Moneyboys pojednává o mužské prostituci v Číně. Hlavní postava Fei se odstěhuje od rodiny do velkého města, kde vydělává peníze jak pro sebe, tak pro ni. Rodina ho ale odsoudí a Fei následně bojuje se svými pocity. 

Před samotnou projekcí přišel na scénu režisér filmu C.B. Yi, který nás sblížil s dějem a problematikou tématu. Jednalo se spíše o seznámení se samotným dílem, nic nám dopředu neprozrazoval.

Film se natáčel ve dvou městech a ve dvou fázích Feiova života. Jeho rozdělení na dvě části, které režisér zmínil už na začátku, bylo ale zaměřené na zlom Feiova chování a pocitů.

Víc myslet na sebe, než na ostatní

V první půlce se hodně rozdává pro ostatní. Myslí na to, co si jiní myslí, a cítí se kvůli svému povolání provinile. Svojí prací se chce vykoupit jak před rodinou, které posílá peníze, tak ale i před sebou. Později si uvědomuje, že takto to dál nepůjde. Druhá část se zaměřuje více na jeho pocity. Na to, co chce on, na vyřešení starých křivd a odpoutání se od své rodiny.

Se stopáží téměř dvou hodin se jedná o poměrně dlouhý snímek. Jeho zpracování bylo jediné téma, které se na konečné debatě probíralo. Snímky jsou dlouhé, ve filmu je poměrně málo střihů. 

Ke střihům pak režisér dodal myšlenku, že herci ze snímku nikdy neodejdou. Stále vlastně zůstávají na scéně a pokud se pohybují, rozšíří se způsob snímaní místa. „Tato myšlenka nese metaforu s jejich životem. Oni totiž svůj život už nikdy nedokážou opustit. Dost často nic jiného nedělali a jsou zvyklí na poměrně slušnou dávku peněz,“  řekl.

Záběry se točily často s pohledem na Feiova záda. „Snažil jsem se diváky spojit s Feiem a ukázat jim, jak jeho život vypadá. Chtěl jsem, aby publikum bylo součástí projektu, aby si nepřišli jen, že se dívají, ale právě autenticky prožívají film,“ zmínil C.B. Yi.

Napište komentář

Váš e-mail nebude publikován.


*